Sunday 22 May 2011

K-Pop VS J-Pop ?? (Part 1)


tidak dinafikan deman Kpop semakin melarat di Malaysia. hari2 mesti ade je show kat mane2 tentang Kpop. budak2 muda sudah mula mengenakan pakaian ala2 Kpop. yg girl pkai thigh pants. yg laki pakai kameja fit. konon stylo la.stylo mmg la stylo. tp pikir la gak hape org kate kat diri tuh. 1st expression org based on pakaian. 2nd baru hati. so yea ~ pakaian mencerminkan gaya hidup / budaya . no offense

aku bukan nk ceramah pasal pakaian kpop sebenarnya neh. wat im talking bout is...

which 1 is better ? Kpop or Jpop ?
konpem jap lg aku kne serang ngan kpop fans. haha xD

Kpop adalah singkatan kepada Korean Pop. manakala Jpop pula merujuk kepada Japanese Pop. tp kat jepun. there is 2 type of music. Jpop dan Jrock. dan ade bnyk cabang plak. contoh Jrock ade cabang heavy metal. visual kei dan sebagainya

so hari ni aku nk cite pasal 2-2. Kpop dan Jpop

firstly. Kpop. kebanyakkan artis2 Kpop adalah boys /girls group yg mana...kalo wat show. mesti ada tarian. kalo ade show. mesti ada tarian. xde tarian xleh. mesti ade. walaupun sesetengah Kpop adalah band (contoh FT island ngan CN Blue). so hari ni aku nk preview antara Kpop artis yg aku kenal


2PM
Super Junior

B2ast


Shinee

yang ni plak Kpop girls ~ ramai yg suka tngok dorang nari. aku termasuk skali. gatal ! haha xD
2NE1
Wonder Girls

SNSD

4 Minutes
x dinafikan dorang memang cute gile. geram je rasa nk amik sorang wat bini. haha XD. tp aku x minat korea. sbb ape ? bukan sbb aku anti tngok pompuan comel gitu. HAKU SUKEEEE ~ tp aku xsuka sngt tengok org joget2 neh

korang bayangkan camni la. aku kat dalam bas. tengah layan lagu kat PSP aku. tetiba ade sorang usha aku tengok ape kat PSP tuh. kalo la mase tu terpasang lagu korean. nmpk pompuan seksi joget2. dlm kepala otak dia mesti

"gatal sial budak neh. tengok pompuan seksi nari2. stim la tuh. cam sial" 
"ish. gatalnye budak neh. ade ke patut tengok mende2 gitu. ish3"

Gambar Hiasan


ok. tu kalo aku tengok yg pompuan. kalo aku tengok laki menari. (FYI. kpop dance tok laki kadang2 ada part yg bukak2 baju. so kalo la mase dia usha aku tuh. aku sedang layan kpop part laki bukak baju. mesti dia

"gay rupanya mamat neh. ish =.="
"waa. jantan bukak baju. mamat neh mesti gay neh"

Gambar Hiasan


see ? thats what i think. so yea. ill try to avoid Kpop song as much as i can. tp ade la gak yg termaktub dalam pale otak. cam lagu SNSD hoot 4minute hot issue blah3. tuh. aku DL. simpan dlm pc je. dengar time bosan. xleh letak dlm psp la. nnti dicop kat atas tuh

so itu la serba sedikit aku dan dunia Kpop. so kpop fans. dont hate me. trust me. u got nothing for hating me. u only add + 1 of ur enemy now. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...