Monday 6 June 2011

Maharaja Lawak & Akademi Fantasia 9 ? huh ?



Assalamualaikum. ok. entry hari ni bukan aku nk ckp kosong. tp nk ckp pasal mentaliti kaum aku terutama kaum melayu.

seperti yang korang tau. 2 Show ni adalah dikendalikan oleh Astro. cuma di channel lain2. Akademi Fantasia 9 di Astro Ria manakala Maharaja Lawak di Astro Citra. tp same je. 2-2 astro
.Akademi Fantasia adalah rancangan hiburan berbentuk nyanyian. manakala Maharaja Lawak plak adalah rancangan hiburan berbentuk lawak. ok. aku bukan nk ckp pasal rating ke ape. sbb aku x tau pon pasal rating ke views ke ape. ko nk tau ko g tanye tokey astro sendirik

yang aku nk sentuh hari ni ialah mentaliti kita sebagai orang melayu. kepada org bukan melayu yang terbaca ni. anda mungkin tergolong gak dalam golongan ni so silakan baca selanjutnya.

aku ambil contoh Maharaja Lawak la. bg aku memang best la show ni. tp yg x bestnya. sikap fans dorang. td aku ade lepak kat page Maharaja Lawak sat. aku tengok fans jambu fire fans sepah. fans sepah fire fans jozan. fans jozan fire sepah ngan jambu. dan sebagainya

maksud 'fire' tuh, menghamburkan kata-kata kesat yang x sepatutnya. ku x paham nape dorang bergadoh pasal mende2 gitu. agak2 kat rumah selalu kne buli dek jiran sebelah kot ? masuk bilik duk depan komputer. dia lepas geram kat page Maharaja Lawak plak. 'cerdik' betol la.

come on la. korang duk kutuk sama sendiri ape korang dpt ? heran ngan haters. korang dpt gaji ke jd hater ? kalo nk kritik kritik leklok. ni x. maen kutuk je. agaknya pahala da bnyk la tu nk refill ngan dosa plak. 

nnti pas aku post ni mesti korang ckp 
"ala. bai. xyah blagak alim la".
ko ni munafik la. 
ala. ko ni 2x5 je. bla3". 

aku x kesah. at least aku ade nasihatkan korang. so aku x termasuk di kalangan yg x mencegah kaum nya melakukan dosa. nk minat tu minat je la. xyah duk kutuk2 fan lain. sume tu islam beb. bukan kristian ke ape. ko kutuk kaum seagama sama la cam ko kutuk agama ko sendiri. 

same je ngan Akademi Fantasia. ramai tol yg suka kutuk ciptaan indah Allah s.w.t ni. ckp erul hantu gigi la. lena mulut itik la. hello ? korang da perfect sngt ke ? bulu hidung bersepah ade hati nk kutuk org. trick nk dpt perhatian la tuh. konon2 trase terer dpt wat ayat gitu kutuk2 org.

yg lg xleh blah bila ade page yg menghina ciptaan Allah. dan menghina kaum seagama. 








tu yg aku sempat jumpa. aku bercakap berdasarkan bukti. bukan aku main hentam je ~. sbb tu aku provide screenshot nih. nnti korang ckp aku syok sendiri plak
agak2 admin page2 hater gitu da bnyk pahala kot ? agak2 brape ton dosa dorang dpt setiap kali org mencarut2 kat page dia ? dia yg create page tu. sama cam dia sediakan tempat tuk orang kutuk mengutuk. ala. korang bayang camni la. dia bukak 1 rumah. rumah tu tmpt org buat maksiat. so dia dpt gak dosa kan even dia x wat maksiat tuh ? 
 and 1 lg yg aku paling xleh blah. tiap mlm selepas maharaja Lawak. mesti akan tumbuh 100-200 page yg gunakan dialog maharaja lawak. lg xleh blah bila 10-20 page tuh admin yg sama. so bila update status 20-20 page dia update skaligus. seterusnya menspammkan wall feed aku. sbb tu aku da x like sume. yang hantu kak limah aku x kesah sbb sume da dpt 10-20k like. so x sanggap sngt nk dpt fans ni. yg sanggap nk dpt fans admin2 baru yg nk dpt kepuasan ade page tersendiri. sampaikan ayat yang x lawak pon dibuatnya. sigh ~. sanggap tulisan biru tol
lepas aku tulis ni nnti ade la yg ckp. ala der. lu buat page "sume ni miss komunikesyen" tu ape ?. same je der. jgn dok kata org. cermin diri dulu
dgn muka slambe aku jawab. aku wat page ni da lame. bukan baru. sampai 43k like. kalo aku delete page ni nnti ade la budak sanggap popular akan wat yg baru. pastu ko like. same je. baik aku maintain je page ni. lgpon kadang2 aku share berita. news semasa. bukan nye ari2 tulis "ari ni admin mkn nasi. best" "admin nk tido. nite" "admin jatuh cinta la" dan sebagainya. tu admin yg nk dptkan perhatian. pastu kecoh dok post profile FB dorang nk suh org add. nmpk beno nk popular. aku wat page aku bkan sbb nk popular. tp sbb nk bezakan admin kat page aku je. ala. admin lain buat gak. ko x kutuk. aku wat. ko kutuk ? nmpak beno jelesnye. ce jeles ce jeles. ceh. 
tu je la yg aku sempat tulis. out. blogging blogging gak. solat jgn lupa weh. Assalamualaikum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...